Menu

Statistics

Readers ❀

MOOD

MOOD

Liked Posts

Cre.dits

This blog is dedicated to VLING VLING who always saves me, whenever I ruin everything. XD Thank you bro, I love you.

Blog Archive

Reflection - Ten

||


Ajánlott zene: Jun&The8 - My I


„Aki a víz tükrébe pillant, először saját képmását látja. Aki elmegy saját magához, az kiteszi magát annak, hogy találkozik önmagával. A tükör nem hízeleg, híven mutatja azt az arcot, amelyet a világnak sosem mutatunk. Ám a tükör a maszk mögé lát.”

 

Az égszínkéken csillogó víztükör hűvösen érintette talpamat, felületére heves mozdulataimmal rajzoltam hullámzó fodrokat. Ezúttal nem a színpadon, nevemet kántáló rajongók gyűrűjében voltam, nem az előre kitalált koreográfiát vázoltam, ahogyan azt mindig is elvárták tőlem. Most egyedül önmagamnak táncoltam, őszintén.

Természet százszínű dala vezette testembe a vágyat, hogy még többet mutassak meg eddig fel nem fedett lényemből. Lelkem szétszakadni kívánkozott; egyszerre éreztem az ereimben csordogáló erőt és boldogságot, s emésztett a magány belém szivárgó mérge. Azt hittem, hogy tudom ki vagyok és mit akarok, de elbizonytalanodtam. A víz homályos ábrázata sötét alakot festett elém, mely szinkronban követett, utánzott, mégis más volt. Erősebb, durvább volt a megjelenése, határozott minden lépése. Tetőtől talpig feketébe öltözött, ambiciózus férfi volt, arcának markánsan finom vonásain látszott, hogy az a típus, aki mindenáron érvényre juttatja akaratát. Megrémített a köztünk lévő különbség, lépteink alkotta össztáncunk, de képtelen voltam elszakítani róla a figyelmemet. Amikor jobbra fordultam ő balra ment, hátamat mutattam neki, ő szembe fordult velem, ha begyorsítottam, ő lassabbra vette a tempót. Együtt lélegzett velem. Ahogy az ég és föld eggyé olvad a horizontban, úgy fonódott össze univerzumokat áthidaló tekintetünk, miközben próbáltuk túltáncolni a bennünk dúló örvényt. Ekkor láttam meg benne azt, ami belőlem hiányzott.

Azt mondják, van ragyogás a fényben, de az alattam elterülő árnyékom egyre csak növekedett, mintha szörnyeteggé válva teljesen el akarna nyelni. Egész eddig saját világosságomat tápláltam, a karrieremet építettem, mert semmi sem volt fontosabb annál, hogy feljebb jussak az úton, amelyet magaménak hittem. Tévképzetek közt vergődtem, a tehetségemmel öntözött fa virágzó maszkot viselt a világ szeme előtt, de mélyen legbelül rothadt; nem merte felvállalni léte teljes valóságát, férgek rágta hibáit.

            – Miért nem mosolyogsz, hát nem ezt akartad? – jeges zuhatagként ért a mély hang, amellyel hasonmásom groteszk utánzata megszólított. Észre sem vettem, hogy egy pillanatra kizökkentem a ritmusból, s már a szenvedély helyett fájdalmas grimasz torzította megjelenésemet.

            – Hát visszajöttél…

            – Az élet, amire vágytál, amit annyira akartál, és a céljaidat megbánás nélkül érted el. Megvan minden, amit csak kívánhatsz, hírnév, autó, pénz… Még ezt is utálod? Mi bajod van? Mit akarsz még?

            – Nem vagyok boldog, oké?! Szarul érzem magam, magányos vagyok, hiába vesznek körül emberek.  Azt hittem, végre megtalálhatom a kiutat ebből a körforgásból, de megint itt vagy. Most hogyan akarsz tönkre tenni? – a tehetetlen düh egyre jobban elöntötte füsttel az elmémet, kétségbeesetten mozogtam az erősebben dübörgő zenére azt remélve, hogy a táncon keresztül kiadhatom magamból a kétségbeesett félelmet, a felgyülemlett feszültséget. Irányítani akartam, megmutatni neki, hogy nincs hatalma felettem. Megragadtam felém nyúló karját, hogy vállánál fogva szorítsam a földhöz; minden erejével ellenállt, szembeszállt velem. Kihasználva pillanatnyi gyengeségemet hátam mögé csavarta kezemet.

– Fuss vagy állj meg és hagyd abba a nyafogást! Azt hiszed, hogy érsz valamit a folytonos kifogásokkal? Csak áltatod és hamis ábrándokkal eteted magad. Nem vettél rólam tudomást eddig, de jól tudod, hogy létezem. Benned vagyok, egy testben élünk, én vagyok te, ahogy te vagy én. Pont ettől a hozzáállástól lesz csak minden sokkal rosszabb. Mikor fogod már fel végre, hogy én nem ellened vagyok? – szavai erőszakosan hatottak rám, akarata kiszáradt faként tornyosult felettem, készen arra, hogy a leghegyesebb ágat szívemen keresztül döfje. Most ő vezette a koreográfiát, kénytelen voltam engedelmeskedni neki. Hátulról mart belém, ujjait nyakam köré fonta, mintha meg akarna fojtani. Rákényszerített arra, hogy saját tökéletlenségemmel harcoljak, tövisek szóródjanak a bőrömbe felszakítva a korábbi sebeket, amelyeket ő ejtett rajtam.

– Ahhoz, hogy az életed teljes lehessen, szükséged van rám. Ha ezt elfogadod, képes leszel kitárni a szárnyaid és kiszabadulni önmagad ketrecéből.

Térdre esve támaszkodtam a hideg, zavaros vízen, levegő után kapkodva igyekeztem lecsillapítani az elhalkuló zenével együtt lüktető lelkem remegő hangját. Arcomat izzadság és könnyek áztatták, vulkáni vihar dúlt bennem. Ki vagyok én? Sötét gondolataim kavalkádjából gyengéd érintés szakított ki. A mélység túloldalán levő énem karját felém nyújtva tört át a víztükrön, hogy hűs tenyerét égő arcomra simítsa. Kezemet megadóan övére vezettem, fejemet érintésébe hajtottam. Átengedtem magam neki, hagytam, hadd töltse be az űrt, amit én vájtam magamba. Igaza volt. Olyanok vagyunk, mint tél a nyárban, múlt a mában, élet a halálban. Én vagyok az ő sötét szállal szőtt világában a világosság lángja, míg az én ragyogó világomban ő tölti be az árnyékot, benne ölt testet minden hibám, az összes rossz tulajdonságom, melyek személyiségem részét képezik, amik akkor is hozzám tartoznak, ha nem veszek róluk tudomást és a tenger fenekére száműzve, álarc mögött rejtegetem őket.

Úgy tűnik, mikor szembenézek a legmélyebbre került önmagammal, abban a pillanatban szárnyalok a legmagasabban.


Ha valakit szembesíteni akarsz önnön árnyékával, akkor mutasd meg neki a saját fényét. Amint valaki megtapasztalta párszor, hogy milyen érzés a két ellentét között állni, elkezdi megérteni, hogy mit is jelent az én. Bárki, aki meglátja a saját árnyékát és fényét, egyszerre két oldalról fogja látni magát, így pedig középre fog kerülni.”

— Carl Gustav Jung


_________________________________________________________


Ehhez a körhöz nagy segítségemre volt ez a lentebb linkelt Ten x WINWIN cover videó, sok hasonlóságot véltem felfedezni a dal kínai percormance koncepciójával, aztán jött hozzá ez a Billie Eilish dal és a szövege is, szóval ajánlom ezeket is, ha valaki még nem ismerné, hallgassa és nézze meg őket! ^^

Billie Eilish, Khalid - lovely



4 megjegyzés

  1. Szia!^^
    Uuu nagyon tetszett ez a feldolgozása a dalnak. Igazából szerintem ez egy olyan érzés, amivel bárki tud azonosulni, egy híresség, egy művész pedig különösképpen. Hiszen annyiszor előfordul, hogy valaki egy álmot kerget hosszú időn keresztül, mégsem teszi boldoggá, mikor azt megkapja. Ten-nél is így éreztem, hogy mégsem boldog, és ennek önmaga az oka. Szerintem az önmegvalósítás nagyon fontos, meg hogy tisztában legyünk a saját képességeinkkel és a határainkkal is. És ehhez hozzátartozik, hogy elfogadjuk az úgymond "rossz" énünket is, mert hát olyan mindenkinek van, mindenki tesz néha dolgokat, amikre nem büszke, mindenkinek vannak olyan gondolatai, amikről azt kívánná, bár még csak ne is gondolna ilyet. Vagyis nagyon fontos, hogy tisztában legyünk és el is fogadjuk önmagunkat teljes egészében, mert ha tetszik, ha nem, ez mind bennünk van.
    Nagyon tetszett a kezdés, amikor a tükörről írtál, nagyon jól felvezette a novella hangulatát, meg egy kicsit a mondanivalóját is :)
    És még ennél is jobb volt a lezárás :D igazából most szívem szerint úgy az utolsó 15 sort idemásolnám, de azt azért nem fogom xd. Najó, mégis muszáj xd
    "Olyanok vagyunk, mint tél a nyárban, múlt a mában, élet a halálban. Én vagyok az ő sötét szállal szőtt világában a világosság lángja, míg az én ragyogó világomban ő tölti be az árnyékot, benne ölt testet minden hibám, az összes rossz tulajdonságom, melyek személyiségem részét képezik, amik akkor is hozzám tartoznak, ha nem veszek róluk tudomást és a tenger fenekére száműzve, álarc mögött rejtegetem őket.

    Úgy tűnik, mikor szembenézek a legmélyebbre került önmagammal, abban a pillanatban szárnyalok a legmagasabban."
    Ez az egész annyira szépen van megfogalmazva és annyira őszintén van leírva. Az egész úgy, ahogy van tökéletes :D különösen az utolsó bekezdés, bele is véstem az agyamba, nagyon tetszik :)
    Oh, és a végén a Carl Gustavos idézet is nagyon passzol, mintha erre a novellára lenne kitalálva :D
    Köszönöm, hogy olvashattam!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa!
      Jaj, úgy örülök, hogy tetszett neked ahogy feldolgoztam, a koreós MV volt igazán, ami segített meg a belinkellt nagyon hasonló vonalon haladó Ten és WinWin mv, hát ez a kettő nagyon megfogott engem.

      Szerintem is nagyon fontos, sokszor még nekem sem mey, csak tanulom én is, hogy hogy legyek önmagam barátja és nem ellensége. Mikor hogy megy XD
      De fontos szerintem is, meg azt is tudatosítani magunkban, hiába törekszünk a legjobbra, a tökéletesre, sosem érhetjük el, mindig becsúszik valami kis hibácska, hiszen amit mi emberek csinálunk semmi a világon nem lehet tökéletes, mert mi sem vagyunk azok, senki se, és ezért nem éri meg ártani magunknak meg elvárni magunktól, mikor soha nem is lehetünk azok és nem is kell, ettől vagyunk emberek.

      Uh, örülök, hogy kiemelted azt a részt, egy-két mondatot a novellámban egy BTS - Shadow c. dal ihletett, átemeltem onnan pár gondolatot, ami tetszett és passzolt az ötletemhez, hallgasd meg, ha még nem tetted volna: https://www.youtube.com/watch?v=jPCeeTvtP50

      Az elején és végén az idézet mindkettő Jung-tól származik, nagyon elgondolkodtató számomra is az elmélete meg a filozófiája, egyetemen tanultunk róla, sok önismereti dolgot írt, tuti utána fogok még olvasni, annyira érdekes és hasznos is szerintem ez a téma, hogy foglalkozzuk vele.

      Én is köszönöm, hogy elolvastad és írtál nekem! ^^

      Törlés
  2. Szia! uwu

    Az ember legnagyobb ellensége önmaga, akárhogyan nézzük, saját magunk vagyunk, akik a leginkább képesek vagyunk korlátozni önmagunkat. Sokan azt nem érjük fel ésszel, hogy rendben van, ha hibázunk, elvégre emberek vagyunk, hahó. :D A hibáinkból tanulunk, a hibáinkkal vagyunk önmagunk, a hibáinkkal vagyunk szerethetőek. :D

    "Ahhoz, hogy az életed teljes lehessen, szükséged van rám. Ha ezt elfogadod, képes leszel kitárni a szárnyaid és kiszabadulni önmagad ketrecéből." Nekem ez volt a kedvencem a novellából. uwu Amúgy, annyira fura, sokunk annyira magunk ellen vagyunk, hogy azt sem tudjuk elképzelni, hogy milyen lehet az, ha békében élünk önmagunkkal, egészségesen és kiegyensúlyozottan; legalábbis nekem ötletem sincs. :DDD

    Nagyon tetszett a mondanivaló, amit sugároztál felénk, a végén lévő idézet különösen! :D Ilyenkor mindig új erőt érzek magamon, hogy foglalkozzam kicsit az ön gyűlöletemmel, haha. :D Szeretem az ilyen motiváló írásokat. uwu

    Igazából annyira egyetértettem minden szavával, hogy ez a kommentecske most ilyen kis véznácska lett, ejj. Mindenesetre, köszönöm, hogy olvashattam és nagyon várlak az utolsó két körben is! uwu

    (Oh, és! Ten♥)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szióó! ^^

      Igen, nagyon egyetértek veled, az előzző novelládban is nagyon igazakat fogalmaztál meg, azzal is úgy ahog van, egyetértettem.

      És tényleg, én sem tudom amúgy elképzelni, milyen, amikor teljesen tényleg minden rossz gondolat vagy ítélet vagy akármi nélkül gondolni magunkra az milyen, mert nekem még nem ment, de mostmár amúgy sokkal jobb, mint pár évvel ezelőtt, és úgy látom, csak jobb lesz, ahogy én is idősödöm meg változik a gondolodásmódom, magammal is jobban jóban leszek. XD Remélem, hogy neked is sikerül jobban megbékélned magaddal és egyszer teljesen is minden káros dologtól mentesen, kiegyensúlyozttan gondolkodni önmagadról. <3

      Én is amúgy, amint kinyit a könyvtár majd keresek is olyan könyvet, ami erről is szól, szeretek ilyeneket keresni, aztán remélem el is olvasom, mert itt szokott buktató lenni. Szerintem lehet ezekből is tanulni, hajrá neked is ehhez, ne hagyd vesni a motivációd!

      Nem baj, hogy véznácska, nekem teljesen megfelel! Köszönöm, hogy olvastad, örülök a kommentednek, köszönöm a gondolataidat is, hogy megosztottad! :3

      Törlés